جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۴
کد خبر: ۶۹۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳
تشریح برنامه های نخستین هفته رستوران گردی ایران از 4 تا 10 آبان /

کودکان کار میهمان رستوران های پایتخت

معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در یک نشست خبری برنامه های نخستین هفته رستوران گردی ایران از 4 تا 10 آبان را تشریح کرد که بر اساس این برنامه تعدادی از رستوران های تهران و کلان شهرها پذیرای کودکان کار به صورت رایگان و شهروندان با تخفیف خواهند بود.
به گزارش شهر،معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در این خصوص گفت: یکی از رویکردهای ما تقویت و احیای مسئولیت اجتماعی در بخش های خصوصی و اجتماعی است.

دکتر جهانگیری فر افزود: اتحادیه صنف رستوران داران در خصوص هفته رستوران گردی پیش قدم شدند و پذیرفتند در این کار انسان دوستانه مشارکت کنند تا کودکان کار در این هفته میهمان رستوران های لوکس تهران و برخی کلان شهرها باشند و روزی خوش و شاد برایشان رقم بخورد.

وی درباره اهداف این کار گفت: یکی از اهداف ما این است که بخش های اقتصادی در حوزه اجتماعی نقش آفرین شوند . دوم اینکه کودکان کار احساس کنند که به آنها توجه شده است و هدف بعد هم اتصال این کودکان به سمن ها و تشکل های فعال در زمینه کودکان کار و خیابان است.

جهانگیری فر با تقدیر و تشکر از صنف رستوران داران تهران که این اقدام انسان دوستانه را برنامه ریزی کرده اند گفت: نباید بااین مساله این طور برخورد شود که یک ناهار یا شام رایگان در یک رستوران شیک تهران چه مشکلی از کودکان کار حل می کند بلکه باید این اقدام نمادین اجر نهاده و از فرصتی که فراهم آمده حتی برای  یک بار در سال از کودکان کار تکریم شود تا آنها احساس کنند چتر حمایتی برای آنها وجود دارد و آنها فراموش نشده اند.

به گفته وی هفته رستوران گردی برنامه های ویژه ای را برای اقشار مختلف شهروندان دارد به طوری که ایام این هفته به نام های روز مهربانی، کودک، سلامت، غذای ملل، تجلیل از خانواده و دست اندرکاران رستوران داری، اسراف نکردن غذا و درنهایت معرفی رستوران شایسته و برتر تهران نامگذاری شده است.

بر اساس این گزارش میرابراهیمی، رییس صنف رستوران داران تهران نیز در این نشست خبری از آمادگی 60 رستوران تهران برای شرکت در این برنامه خبر داد و گفت: این برنامه فرصتی است تا شهروندان تهرانی با بهره مندی از تخفیف 10تا 20 درصدی لحظاتی خوش را برای خانواده شان فراهم کنند و از سوی دیگر رستوران های حاضر در این برنامه نیز فرصتی برای رقابت می یابند تا با قیمت مناسب بهترین خدمات را ارائه دهند.
نظر شما